درمان خشکی واژن

[کل: میانگین: ]

درمان خشکی واژن

یکی از دلایل روابط جنسی و نزدیکی های دردناک، خشکی واژن است .در صورتی که واژن دچار خشکی شود  روابط جنسی نه تنها لذت بخش نیست بلکه بسیار دردناک و سخت می شود .خشکی واژن اغلب در زنانی که به سن یائسگی (48-51 سالگی) رسیده اند دیده می شود .به طور طبیعی هورمون های جنسی به ویژه هورمون استروژن در کلاژن سازی سلول های سطحی واژن موثر هستند .این سلول ها ی سطح واژن، طبق فرمان شیمیایی که در قالب هورمون های جنسی دریافت می کنند ،کلاژن سازی کرده و سطح واژن را با ترشحات خود مرطوب می کنند و باعث می شوند ترشحات دستگاه تناسلی زنان عادی باشد.اگر میزان این ترشحات به هر دلیلی کاهش پیدا کند فرد دچار خشکی واژن می شود.که لازم است برای درمان خشکی واژن اقدام کنند.

متخصص-زنان-برای-درمان-خشکی-واژن-در-کرج

عوامل ایجاد خشکی واژن

یکی از شایع ترین دلایل ایجاد خشکی واژن زنان کاهش هورمون های جنسی به ویژه هورمون استروژن است و سلول های سطح واژن به میزان کافی کلاژن تولید نمی کند و باعث خشکی دستگاه تناسلی می شود.

خشکی واژن در پی کاهش هورمون استروژن در یکی از موارد زیر ایجاد می شود :

– در زنانی که دچار یائسگی زود هنگام و غیر عادی شده اند.

متخصص زنان خوب در کرج

-زنانی که در حالت سندروم زن ورزشکار هستند و در رقابت های شدید در مدت زمان های کوتاه مقدار زیادی وزن کم می کنند با استفاده از دارو هایی حاوی آمین ها و آمفتامین ها که باعث کاهش استروژن بدن می شوند.

-زنانی که به علت شیردهی و بالا بودن هورمون پرولاکتین و هورمون تیروئید ،هورمون استروژن کافی تولید نمی کنند .

و همینطور زنانی که به علت ابتلا به سرطان سینه و مصرف داروهای آنتی بادی و ضد استروژن بدن شان قادر به تولید هورمون نمی باشد.

راه های مقابله و درمان خشکی واژن

روش های متفاوتی برای درمان خشکی واژن وجود دارد ،از درمان سطحی و موضعی مانند استفاده از ژل ها و روغن ها گرفته تا دستگاه های لیزر پیشرفته ای که با تغییر در ساختار سلول های سطحی واژن باعث می شوند سلول ها میزان کلاژن یک بدن طبیعی را تولید کنند . درمان دیگر این بیماری استفاده از داروهای هورمونی است که به علت محدودیت این درمان برای افرادی که قادر به دریافت هورمون نیستند (مانند افرادی که به سرطان سینه مبتلا بودند و استفاده از هورمون برایشان امکان پذیر نیست) درمان دیگری با استفاده از دستگاه های لیزر صورت می گیرد .

روش کار دستگاه های لیزر در درمان خشکی واژن

یکی از روش های مرسومی که امروزه پزشکان متخصص زنان و زایمان برای درمان خشکی واژن  استفاده میکنند، لیزر است .

دستگاه های لیزری که برای درمان خشکی واژن مورد استفاده قرار می گیرند به سه دسته ی کلی تقسیم بندی می شوند : ژولیت-مونالیزا-فمتاچ

متخصص زنان برای درمان واژینیسموس

نحوه ی عملکرد کلی این دستگاه ها به این صورت است: سیلندری وارد واژن می شود در حالی که مریض کاملا هوشیار است و نیازی به بیهوشی نیست و دردی متوجه بیمار نیست . این سیلندر قابلیت تنظیم و درجه بندی دارد و با انجام لیزر روی سلول های سطحی واژن بیمار ، آن ها را قادر به تولید کلاژن می کند و ضمن ایجاد ترشحات طبیعی رطوبت کافی برای واژن را فراهم می کند . این فرایند لازم است به تشخیص پزشک معالج ، طی چند ماه تکرار شود و سپس با توجه به برگشت مجدد خشکی واژن، عموما به طور سالانه تمدید شود.

روش درمان با دستگاه لیزر امروزه از روش های کاربردی و جامع برای درمان خشکی واژن محسوب می شود به دلیل این که ضمن قابل استفاده بودن برای تمامی افرادی که با شرایط جسمی و سلامتی و بیماری های زمینه ای مختلف به خشکی واژن مبتلا هستند نسبت به روش های دیگر درمان قطعی تری محسوب می شود و واژن فرد درمان شده در مقایسه با یک فرد سالم به یک میزان کلاژن سازی می کند و به حالت نسبتا طبیعی تبدیل می شود.

در نتیجه اگر به هر دلیلی هورمون های جنسی بدن تان کاهش یافته است و به دلیل خشکی در واژن خود از روابط جنسی محروم هستید یا به ناچار درد زیادی را حین نزدیکی تحمل می کنید ، برای درمان می توانید به مطب دکتر فاطمه فیروزی مراجعه کنید و بعد از معاینه دقیق به فراخور شرایط سلامتی کنونی و علت ابتلا به خشکی واژن ، و به تشخیص  متخصص زنان  خوب در کرج ، تحت یکی از روش های مذکور مورد درمان قرار بگیرید .

درمان زگیل تناسلی در کرج

sixteen − twelve =