درمان زگیل تناسلی در کرج

درمان زگیل تناسلی

زگیل تناسلی از رایج ترین انواع عفونت های مقاربتی است. اغلب افراد در طول زندگی حداقل به یکی از ویروس های پاپیلومای انسانی دچار می شوند، بنابراین آگاهی درباره آن می تواند در مواقع حساس یاری بخش ما باشد تا بتوانیم بهترین پیشگیری ودرمان را انجام دهیم. در ادامه مطلب متخصص زنان خوب، دکتر فاطمه فیروزی برای درمان زگیل تناسلی، درباره علائم و نحوه درمان این بیماری توضیح خواهند داد.

دکتر-زنان-برای-درمان-زگیل-تناسلی-د-رکرج

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی روی بافت های مرطوب دستگاه تناسلی بیشتر اثر می گذارد، آن ها به صورت برجستگی هایی به رنگ گوشت و کوچکی هستند که مجموع ان ها شبیه گل کلم خواهد شد، گاهی اوقات نیز زگیل های تناسلی شبیه زگیل های کوچک قابل مشاهده هستند که واکسن عامل مهمی در پیشگیر یاز ابتلا به این ویروس است.

زگیل تناسلی چگونه ایجاد می شود؟

فرد از طریق تماس پوستی با شخص آلوده و اکثرا در هنگام رابطه جنسی واژن، رابطه جنسی از طریق دهان، مقعد ، زگیل تناسلی را دریافت می کند. جالب است بدانید، حتی زمانی که فرد آلوده علائمی ندارد می تواند، به راحتی زگیل تناسلی را انتقال بدهد اما بسیار نادر است. در صورتی که متوجه بروز زگیل تناسلی شدید، برای کاهش خطر ابتلا به آن حتما سریعا برای انجام آزمایش و درمان به متخصص زنان خوب در کرج مراجعه نمایید.

تفاوت زگیل تناسلی با دیگر زگیل ها

زگیل تناسلی با دیگر زکیل های رایج در قسمت های دیگر بدن متفاوت است، این زگیل یک نوع ویروس است، بنابراین اگر فردی زگیل در قسمت های مختلف بدن داشته باشد، قابل انتقال به فرد دیگر نبوده و خطری ندارد.

زگیل تناسلی در زنان در کدام قسمت ها ایجاد می شود؟

نشانه های زگیل تناسلی در نواحی همچون: دیواره های مهبل، نواحی مابین مقعد و دستگاه تناسلی، مقعو دهانه رحم  ایجاد شده و رشد می کند.

زگیل تناسلی در مردان در کدام قسمت ها ایجاد می شود؟

زگیل تناسلی درمردان در نواحی همچون، آلت تناسلی و نوک آن و مقعد ایجاد می شود.

همچنین زگیل تناسلی می تواند در گلو، دهان ایجاد شود و این مشکل اغلب در افرادی ایجاد می وشد که رابطه جنسی دهانی با فرد آلوده داشته اند.

زگیل تناسلی چه علائمی دارد؟

• همانطور که گفته شد زگیل تناسلی مانند تومر های کوچک و سبیه زگیل که قهوه ای و گوشتی هستند در نواحی گفته شد همچون ناحیه ی تناسلی ایجاد می شود.
  • یکی دیگر از نشانه های زگیل تنسالی، رشد و ایجاد چندین زگیل در نزدیک به هم مانند گل کلم است.
  • ممکن است فرد در نواحی که زگیل تنسالی ایجاد شده است، خارش داشته باشد و احاس ناراحتی کند.
  • یکی دیگر از علائم زگیل تناسلی، خونریزی حین مقاربت است.

زگیل های تناسلی بدون علامت

زگیل تنسالی می تواند بدون علامت باشد و زگیل های پنهان روی پوست ایجاد شود، بنابراین چه زمانی فرد متوجه زگیل تنسللی شده و باید به پزشک مراجعه نماید؟

اغلب افراد با مشاهده علائم زگیل تناسلی برای بررسی به پزشک مراجعه کرده و درمان را آغاز می کنند، اما مواقعی که علامت خاصی مشاهده نشده اس اغلب افراد متوجه نشده و تنها ممکن است به صورت اتفاقی و یا در چکاب های دوره ای متوجه این بیماری شوند.

راه های انتقال زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی از طرق مختلفی ممکن است انتقال پیدا کند اما به طور کلی در اکثر مواقع از طریق روابط جنسی گسترش می یابد، در ادامه به مهم ترین راه های انتقال این ویروس خواهیم پرداخت.

• داشتن شرکای جنسی متعدد
  • داشتن شرکای جنسی محافظت نشده
  • داشتن رابطه جنسی با فردی که ممکن است آلوده باشد و شما اطلاعی از وشعیت وی ندارید
  • داشتن سیستم ایمنی ضعیف و مصرف برخی از دارو ها
  • داشتن عفونت مقاربتی

زگیل تناسلی چه خطرات و عوارضی دارد؟

• زنان لازم است به صورت مرتب آزمایش پاپ اسمیر را انجام دهند، زیرا زگیل تناسلی همیشه باعث ایجاد سرطان نمی شود اما ممکن است عوارض آن برای زنان خطرناک باشد.
  • سرطان دهانه رحم، سراطان مقعد، سرطان آلت تناسلی، دهان و گلو ارتباط نزدیکی با زگیل تنسالی دارنند .
  • زگیل تناسلی ممکن است در دوران بارداری برای افراد مشکلاتی ایجاد کند، بدین ترتیب زگیل تناسلی در دیواره واژن ممکن است مانع کشش بافت واژن در هنگام زایمان شود و این کشیدگی منجربهخونریزی و مشکلاتی گردد.

نحوه پیشگیری از زگیل تناسلی

• پرهیز از داشتن شرکای جنسی
  • واکسیناسیون در جلوگیری از ابتلا به زگیل تناسلی بسیار کمک کننده است.
  • استفاده از محافظت کننده ها در ارتباط جنسی برای پیشگیری از زگیل تناسلی کمک کننده هستند. به طور کلی کاندوم خطر انتقال زگیل تناسلی را در طول فعالیت جنسی کاهش می دهد، اما به طور کامل مانع انتقال نخواهد شد.

نحوه درمان زگیل تناسلی چگونه است؟

هیچ درمان قطعی برای زگیل تناسلی وجود ندارد، اگر چه گزینه های درمانی متعددی برای کنترل و درمان این بیماری وجود دارد. برخی از افراد دارای سیستم ایمنی نسبتا خوبی هستند  و همین امر باعث می وشد، سیستم ایمنی بدن خود با این ویروس مقابله کرده و ویروس را بدون هرگونه مداخله درمان از بین ببرد.

اما زمانی که نیاز به مداخله درمانی است، انتخاب روش درمانی باتوجه به محل قرار گیری زگیل تناسلی، پوست و میزان گسترش آن، روش درمانی و دارویی مناسب انتخاب می شود، بنابراین به منظورز درمان زگیل تناسلی لازم است در اسرع وقت به دکتر زنان خوب مراجعه نمایید تا تمهیدات تشخیص و درمان را آغاز نماید.

• استفاده از کرم ها و پماد های مخصوص برای درمان و کنترل زگیل تناسلی
  • کرایوتراپی : پزشک بااستفاده از دستگاهی زگیل تناسلی را فریز کرده و این سرما به مدت 10 الی 20 ثانیه اعمال می شود، این روش با استفاده از بی حسی موضعی انجام می گیرد.
  • عمل جراحی، برخی مواقع لازم است پزشک عمل جراحی برای درمان زگیل تناسلی انجام دهد تا علائم آن برطرف گردد. در روش جراحی، پزشک با روش هایی همچون، تراشیدن زگیل های تناسلی، سوزاندن و با استفاده از لیزر مجموعه ای از زگیل ها را از بین خواهد برد.