خانه » سفید کردن واژن
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

سفید کردن واژن

قطعا تنها ویژگی های داخلی دستگاه تناسلی این نیست که می تواند برای بانوان رابطه ای جنسی لذت بخشی را به ارمغان آورد. شکل ظاهر و جوانی واژن نیز از جمله فاکتور هایی است که می تواند کیفیت رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار دهد. سفید کردن واژن یکی از جمله اقداماتی است که به روش های کم تهاجمی انجام می شود. رفع تیرگی واژن امروزه با راهکار بدون عوارض یکی از جملهه اقداماتی است که لازم است انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

به این منظور انجام جراحی های لابیاپلاستی و یا جوانسازی پوست ناحیه تناسلی و کشاله ران نیز در حال حاضر طرفداران بی شماری دارد. در عصر حاضر توجه به جوانسازی ناحیه تناسلی بیش از گذشته به چشم می خورد به طوری که می توان گفت میزان قابل توجهی از مراجعین به مطب متخصص زنان را افرادی تشکیل می دهند که به دنبال جراحی زیبایی دستگاه تناسلی هستند.

واژینوپلاستی، پرینورافی و جراحی های تنگ کردن واژن به طور کلی از جمله اقداماتی هستند که بانوان به آن ها بسیار توجه می کنند. در ادامه این نوشتار به یکی از عبارت های پر سرچ در این زمینه به نام روش های سفید کردن دستگاه تناسلی می پردازیم. اگر شما نیز به دنبال درمان تیرگی دستگاه تناسلی هستید خواننده این نوشتار باشید.

درمان تیرگی واژن چگونه امکان پذیر است؟

عوامل بسیاری بر ایجاد تیرگی دستگاه تناسلی نقش دارند، برای مثال افزایش سن، بارداری های پی در پی، رابطه جنسی، ژنتیک مشکلات هورمونی و حتی پوشیدن لباس های نامناسب می تواند این مشکل را برای بانوان ایجاد کند.

تیرگی ناحیه تناسلی می تواند اعتماد به نفس بانوان در برقراری رابطه جنسی را کاهش دهد. بسیاری از بانوان به علت شرمساری از پوست تیره دستگاه تناسلی رابطه جنسی لذت بخشی را تجربه نمی کنند. به طوری که در طول رابطه تماما به این می اندیشند که شریک جنسی چطور آن ها را قضاوت خواهد کرد؟ آیا او نیز به مانند آن ها از این رابطه لذت نمی برد؟ یا پوست تیره می تواند شریک آن ها را از برقراری رابطه جنسی منصرف کند؟

قطعا افرادی که به دنبال سفید کردن دستگاه تناسلی هستند راه های بسیاری را امتحان کرده اند، راه های سنتی و درمان های خانگی یکی از اولین راه های انتخابی آن ها بوده است. در ادامه در این باره بیشتر می خوانید.

با وجود اینکه ممکن است برخی از این راه های درمانی مثمر ثمر باشد، اما به دلیل طولانی بودن زمان پاسخ دهی آن ها و یا بی نتیجه ماندن بسیاری از روش ها موجب می شود بعد از مدتی اندک، افراد ادامه راه درمانی را رها کنند. اساسا انسان به دنبال راهی موثر با اثربخشی زودهنگام است. از طرفی ایجاد حساسیت و عوارض برخی از این دارو های گیاهی می تواند مشکلات عدیده ای را برای بانوان ایجاد کند، چراکه تجویز آن ها با آزمایشات قبلی صورت نگرفته است. بنابراین پیشنهاد می کنیم کمی بیشتر درباره تکنولوژی های موجود برای سفید کردن دستگاه تناسلی بخوانید.

روش های خانگی درمان تیرگی واژن

روش های سنتی و درمان های خانگی این عارضه بیشمارند. استفاده از محلول های دارویی و بهره مندی از خواص دارویی برخی گیاهان افراد را به این باور می رساند که استفاده از آن ها راه حل مشکل شان خواهد بود.

دانستن دلیل تیرگی دستگاه تناسلی می تواند شما را برای درمان و استفاده از روش درمانی راهنمایی کند. ممکن است تیرگی واژن به علت بیماری زمینه ای باشد. بنابراین آگاهی از این موضوع می تواند با شناخت بیماری موجب از بین رفتن تیرگی دستگاه تناسلی شود. از جمله علل شایع تیرگی دستگاه تناسلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سن
  • اختلالات پوستی
  • اختلالات کبدی
  • ابتلا به سرطان معده
  • نوسانات هورمونی
  • اختلالات عملکرد تیروئید
  • کمبود ویتامین
  • ژنتیک
  • ابتلا به بیماری هایی مانند کوشینگ و آکرومگالی
  • افزایش وزن
  • ابتلا به سندروم پلی کیستیک
  • استفاده از ابزار اصلاح مو ناحیه تناسلی
  • استفاده از محصولات بهداشتی
  • پوشیدن لباس های جذب

راه های سفید کردن دستگاه تناسلی

در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی و همسو با آن پیشرفت علوم پزشکی راه های اثر بخش تری در این زمینه به وجود آمده است. سفید کردن دستگاه تناسلی با لیزر یکی از روش هایی است که بانوان می توانند از آن به عنوان روشی مطلوب استفاده کنند.

لیزر دی اکسید کربن اکنون از جمله تکنولوژی هایی است که می تواند با از بین بردن نواحی تیره واژن موجب جوانسازی پوست دستگاه تناسلی شود. در ادامه به دیگر روش های سفید کردن دستگاه تناسلی اشاره خواهد شد:

استفاده از لیزر می تواند با ایجاد لایه برداری موجب تغییر رنگ ناحیه دستگاه تناسلی شود و در ادامه با ایجاد کلاژن سازی و تحریک پوست برای از سرگیری این فرآیند موجب جوانسازی پوست دستگاه تناسلی و تغییر رنگ آن شود. استفاده از انواع لیزر بنا بر نوع پوست بیمار و میزان تیرگی آن خواهد بود.

سفید کردن واژن با لیزر

خیلی از خانم ها نگران این هستند که این حالت ممکن است باعث عدم زیبایی ناحیه تناسلی شود و برای رفع این مورد چه راهی را در پیش بگیرند.راه های زیادی برای برطرف کردن این تیرگی ها وجود دارد؛ راه های دارویی، درمان های سنتی و لیزر. بهترین راه و موثر ترین آن استفاده از لیزر است.

لیزرهایی که برای این موضوع به کار می روند چندین نوع هستند. که کارایی لیزر فرکشنال (لیزری که باعث لایه برداری پوست می شود) از باقی دستگاه ها بهتر است.

در این روش با لیزر یک لایه خیلی نازک از پوست برداشته می شود و پوست دوباره شانس این را خواهد داشت که خود را بازسازی کند.در این روند بازسازی تیرگی پوست کمتر می شود و بعد از انحام دادن این طی جلسا مختلف می توانید به میزان مطلوب زیبایی ناحیه تناسلی برسید.

۰۱:۱۲
truncate dir-rtl

صحبت های دکتر فیروزی درباره سفید کردن ناحیه تناسلی با لیزر

کاندیدهای سفیدکردن واژن

در هر شرایطی اگر احساس زیبایی نمی کنید برای اینکه احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید، می توانید این کار را انجام دهید. اما قبل از آن لازم است تا بررسی کنید که آیا برای انجام این کار کاندید مناسبی هستید یا خیر. در صورتی که برخی از بیماری ها مبتلا هستید، متخصص زنان را در جریان بگذارید. در صورت ابتلا به عفونت های واژینال، تبخال یا زگیل تناسلی بهتر است که ابتدا برای برطرف شدن آن ها اقدامات لازم را انجام دهید. با پزشک در رابطه با آن مشورت کنید. در ادامه در صورتی که در دسته زیر قرار دارید می توانید انجام سفید کردن ناحیه تناسلی را در نظر بگیرید:

  • اگر به صورت ژنتیکی پوستی تیره دارید.
  • اگر نسبت به بدن خود احساس شرم می کنید و در روابط جنسی اعتماد به نفس کافی ندارید.
  • اگر با گذشت زمان و به دلایل مختلف دچار تیرگی پوست در ناحیه تناسلی شده اید.

سفید کردن واژن بعد از چند روز امکان پذیر است؟

پاسخ به این سوال بسته به آن دارد که برای رفع تیرگی و سفید کردن واژن از چه روشی استفاده می کنید. درمان تیرگی واژن بسته به طول دوره درمان روشی دارد که از آن بهره می گیرید. اگر برای این کار از روش خاصی استفاده می کنید، بعد از اولین جلسه متخصص میتواند به شما زمان حدودی کسب نتیجه را بگوید. در صورت بهره بردن از روش های جراحی بعد از دوره نقاهت اولیه می توانید نتایج را ببینید. پاسخ به این سوال به موارد دیگری نظیر میزان تیرگی واژن بستگی دارد.

هزینه سفید کردن واژن در کرج

هزینه این خدمات زیبایی بنابر روش استفاده شده و تعرفه متخصص متفاوت خواهد بود. همانطور که می دانید این خدمات به دلیل توجیه ایجاد زیباسازی نمی تواند مشمول استفاده از خدمات بیمه های درمانی شوند. افراد می توانند با مراجعه به بهترین متخصص زنان درباره نوع دستگاه و همچنین میزان هزینه نهایی مشورت کنند.

سخن پایانی

سفید کردن واژن را نباید به معنای مطلق ایجاد سفیدی دانست، این روش در واقع به معنای رفع تیرگی دستگاه تناسلی خواهد بود. به این معنا که ممکن است سفید کردن دستگاه تناسلی برای پوست های تیره به اندازه پوست های  روشن نتیجه دهی قابل ملاحظه ای ایجاد نکند. درواقع افراد باید نتیجه را بر حسب رنگ اولیه پوست واژن خود در نظر بگیرند. قطعا انجام روش های سفید کردن دستگاه تناسلی به معنای تغییر رنگ اصلی پوست نیست.

در نهایت پیشنهاد می شود برای انجام این خدمات افراد ابتدا مورد مشاوره پزشکی قرار بگیرند تا با علت یابی تیرگی پوست دستگاه تناسلی بتوانند بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

دکتر فاطمه فیروزی

دکتر فاطمه فیروزی

دکتر فاطمه فیروزی متخصص زنان، زایمان و نازایی و دارای بورد تخصصی هستند، ایشان دکترای پزشکی عمومی خود را در دانشگاه تهران نیز گذرانده اند. دوره تخصصی ایشان در دانشگاه علوم پزشکی ایران و دوره های فلوشیپ لاپاروسکوپی زنان از ایران و سوییس می باشد، همچنین دوره های لیزر پزشکی از انجمن لیزر روسیه و المان و دوره اموزشی سونوگرافی زنان و سونوهیستروگرافی را گذرانده اند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
۵ دیدگاه ها
  1. خانم دکتر برای سفیدی زیر بغل و کشاله ران هم لیزر انجام میدین ؟

    پاسخ
    • با سلام
      بله سفید کردن واژن، کشاله ران با لیزر انجام می شود.

      پاسخ
  2. سلام هزینه. لیزر جلسه ای چقدره

    پاسخ
    • سلام لطفا جهت اطلاع از هزینه ها با مطب تماس بگیرید.
      تلفن : ۳۲۵۶۶۶۱۲_۳۲۵۶۶۵۸۱

      پاسخ
  3. سلام وقتتون بخیر درصورتی که به بیش از یک جلسه برای لیزر نیاز باشه ، فاصله بین جلسات باید به چه صورت باشه؟

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *