خانه » بارداری بدون دخول
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

بارداری بدون دخول

یکی از سوالاتی که خانم های جوان ممکن است در ذهن داشته باشند و از متخصص زنان بپرسند این است که ایا حاملگی بدون دخول امکان دارد؟ چطور ممکن است زوجینی وجود داشته باشند که با وجود اقدامات لازم هنوز باردار نشدند ولی بانوانی هم هستند که بدون دخول کامل حامله شده اند؟ در این مقاله ابتدا روند بارداری را توضیح می دهیم و سپس میگوییم چگونه امکان بارداری در دختران باکره وجود دارد!

بارداری بدون دخول در دختران باکره

در چه صورت بارداری رخ می‌دهد؟

در هنگام برقراری رابطه جنسی و پس از انزال اقایان حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ ملیون اسپرم از طریق مایع منی آزاد شده و به سمت عمق دستگاه تناسلی زن وارد می شود و پس از طی مسیر دهانه رحم وارد لوله فالوپ می شود و با تخمک آزاد شده در زمان تخمک گذاری لقاح پیدا می کند. معمولا برای افزایش احتمال تخمک گذاری پیشنهاد می شود مقاربت در روز های قبل، حین و بعد از تخمک گذاری صورت بگیرد. (فرایند تخمک گذاری در زنان سالم باید ماهی یکبار و مدتی پس از شروع قاعدگی صورت گیرد.) تخمک ها میتوانند تا ۳۶ ساعت برای لقاح در لوله رحمی باقی بمانند و بعد از این مدت از بین خواهند رفت و بارداری صورت نمیگیرد. اگر همه فرایند به خوبی انجام شود و تخمک و اسپرم بهم برسند، بعد از آن تقسیم بندی سلولی انجام می شود و بارداری صورت میگیرد.

بارداری بدون دخول چگونه است؟

احتمال بارداری بدون دخول در دختران باکره بسیار کم است ولی لازم است بدانید که در هر صورت این احتمال وجود دارد و افرادی که نمیخواهند باردار شوند باید با رعایت نکاتی این احتمال را به صفر برسانند:

  1. برای جلوگیری از بارداری باید از تماس مایع منی با محیط اطراف پرده بکارت جلوگیری شود، زیرا به دلیل تحرک اسپرم ها شاید نتوان از کنترل کردن آن ها و ورود به واژن جلوگیری کرد.
  2. درصورت داشتن رابطه مقعدی نیز باید به این مساله توجه کرد زیرا به دلیل نزدیکی مقعد به پرده بکارت، احتمال ورود مایع منی به واژن وجود دارد.
  3. قبل از انزال آقایان نیز مایع شفافی به نام پیشاب از آلت تناسلی خارج می شود که خودش میتواند حاوی تعدادی اسپرم باشد و در صورت تماس احتمال بارداری را افزایش می دهد.

بنر-مشاوره

راه های جلوگیری از بارداری

برای جلوگیری از بارداری میتوان با مشورت متخصص زنان و زایمان یکی از راه های زیر را استفاده کرد:

  • ضد بارداری های تزریقی.
  • اسفنج
  • کلاهک دهانه­ ی رحم
  • چسب ضد بارداری
  • ایمپلنت
  • قرص ضد بارداری
  • کاندوم مردانه زنانه
  • دیافراگم
  • پچ های ضد بارداری
  • رینگ های واژینال
  • دستگاه داخل رحمی IUD

علائم بارداری بدون دخول در دختران باکره چیست؟

بارداری در دختران باکره  میتواند با علائم زیر همراه باشد:

  • قطع قاعدگی
  • درد سینه و نوک سینه
  • گرفتگی خفیف عضلات شکم
  • حالت تهوع و استفراغ
  • خستگی مفرط
  • تکرر ادرار
  • افزایش دمای طبیعی بدن

بیشتر بدانید: بارداری بعد سقط جنین

نتیجه‌گیری

بارداری بدون دخول اگرچه کمتر شایع است، اما امکان‌پذیر است. آگاهی از شرایط و عوامل مؤثر بر وقوع آن و رعایت نکات پیشگیرانه می‌تواند به کاهش ریسک بارداری ناخواسته کمک کند. همیشه بهتر است با یک متخصص بهداشت جنسی مشورت کنید تا اطلاعات دقیق‌تری در مورد جلوگیری از بارداری و حفظ سلامت جنسی خود دریافت کنید. با آگاهی و مراقبت مناسب، می‌توانید از بارداری ناخواسته جلوگیری کرده و سلامت جنسی خود را حفظ نمایید.

سوالات متداول

دکتر فاطمه فیروزی

دکتر فاطمه فیروزی

دکتر فاطمه فیروزی متخصص زنان، زایمان و نازایی و دارای بورد تخصصی هستند، ایشان دکترای پزشکی عمومی خود را در دانشگاه تهران نیز گذرانده اند. دوره تخصصی ایشان در دانشگاه علوم پزشکی ایران و دوره های فلوشیپ لاپاروسکوپی زنان از ایران و سوییس می باشد، همچنین دوره های لیزر پزشکی از انجمن لیزر روسیه و المان و دوره اموزشی سونوگرافی زنان و سونوهیستروگرافی را گذرانده اند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
سونوگرافی واژینال در کرج

سونوگرافی واژینال در کرج

در حال حاضر برای تشخیص بیماری ها و یا بررسی جنین در دوران حاملگی از انواع سونوگرافی استفاده می شود....

زایمان طبیعی

زایمان طبیعی

زایمان طبیعی به انجام زایمان بدون استفاده از داروی مسکن و سایر مداخلات پزشکی معمول گفته می‌شود. بدون استفاده...

۸ دیدگاه ها
  1. سلام، وقت شما بخیر، بنده با نامزدم یه رابطه ی خیلی مختصر و بدون دخول داشتیم. هیچ گونه مایع منی هم در اطراف واژن تخلیه نشده. فقط یک لحظه آلت تناسلی بنده با نامزدم برخورد کرد و این احتمال را میدهم که پیشاب وحود داشته است. نامزدم باکره هستن. خیلی نگرانیم و میخوایم بدونیم آیا با همون یه بار برخورد که هیچ گونه دخولی هم نبوده و برخورد در حد یکی دو ثانیه بوده، احتمال بارداری هست یا خیر؟

    پاسخ
    • الان من این مشکلو دارم . منفی بود ؟

      پاسخ
  2. سلام وقتتون بخیر من پنجشنبه یکروز بعد از اتمام پریودیم با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم که فقط پیشاب ایشون با واژن تماس داشته و تقریبا سه ساعت بعدش یک قرص ال دی خوردم و فردا عصرش هم یکی و و بعد از ۴۸ ساعت با فاصله ۱۲ ساعت بصورت اورژانسی قرص ال دی مصرف کردم و چای زعفران و شربت زعفران هم خوردم امکان بارداری هست؟

    پاسخ
    • سلام احتمال بارداری خیلی کمه

      پاسخ
  3. سلام توروخدا راهنمایی کنید من باکره هستم ودر روز ۷تم قاعدگی ک هیچ ترشهی نداشتم برای اولین بار با نامزدم رابطه بدون دخول داشتم وفقط در حد مالش و متاسفانه درست در لحظه ارضا شدنش کاندوم پاره شد ومقداری از منی روقسمت بالای واژینالم ریخت ومطمئن نیستم دیگه کجا ریخت سریعا پاک کردم و بعداز ۵دقه به طور کامل شست‌وشو انجام دادم حالا ۱۳ روز از اون روز میگذره و من هنوز هیچ قرصی مصرف نکردم نمیدونم چیکار باید بکنم همچنین علائمی از بارداری مثل تکرار ادرار و خستگی رو دارم نکنه باردارشده باشم تورو خدا بگید چه قرصی بخورم ک کار ساز باشه واینکه چیکار کنم راهنمایی کنید لطفا دارم از استرس میمیرم 😭😭

    پاسخ
    • سلام احتمال بارداری خیلی کمه.اگر تاخیر پریود داشتید ازمایش انجام بدید

      پاسخ
  4. سلام وقت بخیر . من حدود یک هفته قبل از پریودی رابطه ی بدون دخول داشتم ، ک پیشاب فقط حدود یک قطره اون هم روی مقعد ممکنه ریخته باشه .. حالت تهوع و بی اشتهایی دارم فقط .. استرس دارم خیلی .. پریود هم شدم ب صورت منظم بعدش .. ب نظرتون اکانش هست ؟؟

    پاسخ
  5. در صورت بارداری دختر باکره، بعد بارداری هیچ خطری متوجه جنین یا مادر نیس. چون باکره هس میپرسم مشکلی ندارد؟

    پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *