خانه » علت تیرگی کشاله ران و نحوه روشن کردن آن
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

علت تیرگی کشاله ران و نحوه روشن کردن آن

رنگ پوست ناحیه تناسلی در زنان مختلف به صورت بالقوه متفاوت است، ولی از سوی دیگر با گذشت زمان نیز رنگ ناحیه تناسلی دچار تغییراتی خواهد شد و ممکن است تیره تر نیز بشود. عوامل بسیار زیادی بر رنگ پوست ناحیه تناسلی و کشاله ران تاثیرگذار هستند که در ادامه مطلب سایت دکتر فاطمه فیروزی، متخصص زنان در کرج به علت تیرگی کشاله ران و روش های روشن کردن آن، به معرف آن ها خواهیم پرداخت.

علل تیرگی کشاله ران

  • بالا رفتن سن و تغییرات هورمونی

بر اثر بالا رفتن سن، هورمون های بدن نیز دستخوش تغییراتی خواهند شد که بر رنگ ناحیه تناسلی و تیره شدن آن تاثیر خواهند گذاشتو به مرور باعث تیره تر شدن رنگ پوست این ناحیه می شود.

  • ژنتیک

تاثیر مسائل ژنتیکی بر شکل گیری رنگ پوست بر کسی پوشیده نیست و ممکن است برخی از افراد به صورت ارثی در این نواحی پوستی تیره تر داشته باشند.

  • جنس لباس های زیر

لباس هایی که حالت تنگ و چسبنده دارند و از جنس پلاستیک ساخته شده اند، به دلیل آنکه موجب عدم تهویه هوا در ناحیه تناسلی می شوند و در اثر فعالیت با دفع آب از بدن در مواجه این مواد پلاستیکی، در تیره شدن کشاله ران و ناحیه تناسلی نقش به سزایی دارند.

سفید کردن کشاله ران
رفع تیرگی ران و واژن با لیزر
  • مرطوب بودن محیط اندام تناسلی و کشاله ران

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، از آن جایی که ناحیه تناسلی و کشاله ران در اکثر اوقات پوشیده است و امکان تهویه هوای مناسب در این ناحیه وجود ندارد، در صورت جمع شدن رطوبت زیادی در این ناحیه تغییراتی در رنگ پوست بوجود می آید که منجر به تیره شدن کشاله ران و ناحیه تناسلی خواهد شد.

  • شیو موهای زائد با کمک ژیلت و تیغ به طور مکرر

یکی دیگر از علل تیره شدن کشاله ران و ناحیه تناسلی آن است که به طور مکرر شیوه موهای زائد را با کمک ژیلت و یا تیغ انجام می شود و این کار ممکن است منجربه تیتره شدن این ناحیه شود.

  • بارداری

تغییرات هورمونی ناشی از بارداری نیز باعث تیره شدن ناحیه کشاله ران و واژن می شود، برخی از خانم های باردار بعد از تجربه بارداری ممکن است تغییراتی را در این ناحیه مشاهده کنند.

  • کمبود املاح معدنی و ویتامین های مورد نیاز بدن

شاید عجیب به نظر برسد ولی حقیقت این است که کمبود هرکدام از مواد غذایی مورد نیاز و ضروری بدن نیز می تواند علت تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی باشد. پس داشتن رژیم غذایی مناسبی که تمامی نیازهای بدن تان را رفع کند را جدی بگیرید.

  • وجود برخی از مواد شیمیایی موجود در مواد شوینده، کرم ها و پمادهای مورد استفاده در این ناحیه

گاهی اوقات پوست بدن نسبت به برخی از مواد شیمیایی موجود در شوینده ها واکنش نشان می دهد و مسبب تیرگی پوست این ناحیه خواهد شد.

  • داشتن اضافه وزن

بالا بودن وزن نیز ممکن است یکی دیگر از علت های تیرگی کشاله ران و ناحیه تناسلی باشد زیرا کشاله های ران بیشتر به هم ساییده می شوند.

  • بیماری هایی و تیرگی پوست کشاله ران

سندروم تخمدان پلی کیستیک، کم کاری یا پرکار بودن غده تیروئید، مشکلات و بیماری های مربوط به کبد، بیماری های خاص پوستی نیز در تیره شدن رنگ پوست کشاله ران و ناحیه تناسلی اثر بسیار زیادی خواهند داشت.

روش های روشن کردن پوست کشاله ران و واژن

امروزه به خوبی می توان نواحی که به مرور در بدن تیره می شود را با ابزاری مدرن و ایمن، روشن تر کرد، در ادامه مطلب به روش های رایج سفید کردن پوست نواحی نام برده شده اشاره خواهد شد:

  • روشن کردن پوست کشاله ران از طریق کرم های روشن کننده

با وجود فراوان بودن کرم ها و صابون های مختلفی که به هدف روشن کردن پوست ناحیه تناسلی و کشاله ران در بازار عرضه می شوند، اثربخشی آن ها بسیار اندک است. مگر در مواقعی که تیرگی این ناحیه کم باشد.

روشن کردن پوست کشاله ران و ناحیه تناسلی از طریق کرم های لایه بردار

  • لایه برداری از طریق نور شدید پالسی

لایه برداری با نور شدید پالسی به نحوی است که در آن انرژی به لایه های سطحی پوست انتقال می یابد و این پدیده سبب انقباض فولیکول های مو و در نتیجه از بین رفتن رنگدانه ها می شود و به این شیوه پوست، روشن می شود. مراحل درمان به این شیوه معمولا بین چهار الی پنج ماه طول می کشد. روش لایه برداری از طریق تاباندن نور شدید در اصطلاح پزشکی IPL نامیده می شود.

  • روشن کردن پوست کشاله ران با لیزر

در این روش لیزر انرژی نور را به به ارتعاش های کوچک تبدیل خواهد کرد و با تاباندن آن به روی پوست  سبب از بین رفتن پیگمنت های رنگدانه های پوست می شود. در نتیجه این فرآیند می توان پوست کشاله ران، ناحیه تناسلی و حتی زیر بغل را روشن تر کرد. این روش نسبت به سایر روش ها موثرتر و دوام و ماندگاری آن بیشتر است.

البته بهتر است میزان اثربخشی روش های درمانی پزشکی برای روشن سازی پوست کشاله ران را با ادامه دادن درمان های خانگی دو چندان کرد.

در آخر…

دکتر فاطمه فیروزی متخصص زنان و زایمان، آماده ارائه تمامی خدمات مربوط به رفع تیرگی واژن، کشاله ران و… با بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی و به روزترین متد علمی جهان می باشد. سوابق کاری درخشان ایشان، موجب اعتماد هر چه بیشتر مراجعان است.

دکتر فاطمه فیروزی

دکتر فاطمه فیروزی

دکتر فاطمه فیروزی متخصص زنان، زایمان و نازایی و دارای بورد تخصصی هستند، ایشان دکترای پزشکی عمومی خود را در دانشگاه تهران نیز گذرانده اند. دوره تخصصی ایشان در دانشگاه علوم پزشکی ایران و دوره های فلوشیپ لاپاروسکوپی زنان از ایران و سوییس می باشد، همچنین دوره های لیزر پزشکی از انجمن لیزر روسیه و المان و دوره اموزشی سونوگرافی زنان و سونوهیستروگرافی را گذرانده اند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
۱۱ دیدگاه ها
  1. مقاله خیلی خوبی بودا 🙂

    پاسخ
    • ممنونم از حسن انتخاب شما

      پاسخ
    • سلام خسته نباشید
      من ۲۰ سالمه
      و تخمدان پلی کیستیک دارم میخواستم بدونم راهی برای درمان تیرگی الت تناسلی هست یا نه اگه دارو مصرف کنم تیرگی رفع میشه یا نه چیکار میتونم انجام بدم؟

      پاسخ
      • سلام خیلی ممنونم.
        یکی از بهترین راهکارها استفاده از لیزر CO2 هست

        پاسخ
  2. عالی بود

    پاسخ
    • باتشکر از حسن انتخاب شما

      پاسخ
  3. هزینه ی لیزر چنده؟

    پاسخ
    • با سلام
      لطفا با شماره های زیر تماس بگیرید.
      تلفن : ۳۲۵۶۶۶۱۲_۳۲۵۶۶۵۸۱

      پاسخ
    • سلام وقت بخیر
      برای تیرگی شدید کشانه ران و اطراف واژن بهترین و مفید ترین روش درمان در حال حاضر چیه؟

      پاسخ
  4. سلام
    من کناره هر دو ران هام خط های قهوه ای دارن بزرگ و بزرگ تر میشن اول کم بودن اما الان زیاد شده
    هر چقدرم تو سایتهای مختلف دنبال گشتم اصلن همچین چیزی نبود ک علتو در مانش باشه
    میشه کمکم کنین؟

    پاسخ
    • سلام بهتره معاینه حضوری بشید

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *