خانه » عوارض کربوکسی تراپی واژن

عوارض کربوکسی تراپی واژن

کربوکسی تراپی واژن یک روش است که که منظور های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل کم تهاجمی بودن این روش در سال های اخیر بسیار مورد استفاده بانوان قرار گرفته است. اما کسانی که قصد استفاده از این روش با سفید کردن اندام تناسلی خود را دارند، این سوال را می پرسند که آیا کربوکسی تراپی واژن عوارض دارد؟ عوارض کربوکسی تراپی واژن به دو دسته تقسیم می شود. عوارض کوتاه مدت این روش طبیعی بودن و بعد از مدتی ازبین می رود. اما آن دسته از عوارض بلند مدت بسیار نادر بوده و در صورت مراجعه به افراد غیر متخصص ایجاد می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید .

عوارض کربوکسی تراپی واژن تا چه مدت ادامه دارد؟

به صورت طبیعی عوارض این روش تا ۲۴ ساعت بعد ادامه دارد. بعد از یک روز کامل اندام تناسلی شما به سرعت رو به بهبودی رفته و این علائم به کلی محو می شود در صورتی که عوارض مشهودی را مشاهده می کنید که با گذشت زمان بدتر می شود، لازم است به متخصص خود اطلاع دهید. این عوارض ممکن است شامل علائمی از جمله خونریزی شدید، التهاب یا درد شدید باشد.

عوارض کربوکسی تراپی واژن شامل چه مواردی می شود؟

• پس از جلسه کربوکسی تراپی واژن، ممکن است خونریزی رخ دهد. این خونریزی معمولا به مدت کوتاهی ادامه دارد و به طور کلی باید خود به خود متوقف شود. اما اگر خونریزی شدید و طولانی مدت است و بعد از مدتی بند نمی آید، لازم است متخصص خود را در جریان قرار دهید.
  • بعضی از افراد ممکن است بعد از کربوکسی تراپی واژن درد و سوزش در اندام تناسلی را تجربه کنند. این علائم معمولا به طور طبیعی در چند روز اول بعد از جلسه کاهش می‌یابند. اگر درد یا سوزش شدید و طولانی مدت استمرار دارد، به پزشک خود مراجعه کنید.
  • در برخی از موارد، کربوکسی تراپی واژن می‌تواند باعث افزایش خطر عفونت واژینال شود. علائم عفونت شامل تورم، التهاب، خارش، ترشح غیرعادی و بوی نامطبوع می‌شود. اگر این علائم را تجربه می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین لازم است در طول جلسات تحت درمان مراقبت های لازم را  برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت انجام دهید.
  • در برخی از موارد، ممکن است پس از کربوکسی تراپی واژن تغییر رنگ پوست در منطقه مورد درمان رخ دهد. این تغییر رنگ معمولا موقت است و به طور طبیعی در چند هفته یا ماه بعد از جلسات کاهش می‌یابد.
  • تورم بعد از هر جلسه درمان طبیعی استو لازم است برای کاهش تورم در نواحی اندام تناسلی مراقبت های بعد از کربوکسی تراپی واژن را انجام دهید تا در سریع ترین زمان ممکن است عوارض از بین برود.
عوارض کربوکسی تراپی واژن

عوارض کوتاه مدت کربوکسی تراپی واژن ممکن است برای هر شخص متفاوت باشد شما ممکن است حتی بسیاری از موارد ذکر شده در بالا را تجربه نکنید. برخی از این عوارض طبیعی و کوتاه مدت هستند اما آگاهی شما از عوارضی که ممکن است خطرناک باشد برای اقدام سریع تر الزامی ست.

آیا کربوکسی تراپی واژن خطرناک است؟

این یک روش تاثیر گذار و غیر تهاجمی برای جوانسازی و زیبایی ناحیه واژن است و عوارض این روش در مقایسه با روش های جراحی برای تنگ کردن واژن ناچیز است. بنابراین اگر قصد انجام این اقدام را دارید، با مشاهده پرونده پزشکی شما و همچنین اندام تناسلی شما پزشک متخصص به شما میگوید که آیا این روش با توجه به اهدافی که دارید مناسب هستند یا خیر. بنابراین زمانی که به توصیه متخصص این روش را انجام دادید و از مزایای آن بهره گرفتید، دیگر نیاز نیست نگران عوارض جانبی آن باشید.

سخن آخر

کربوکسی تراپی یک روش تایید شده است که عوارض طولانی مدتی برای بانوان ایجاد نمیکند. عوارض این روش شامل مواردی است که در کوتاه مدت در اثر زمان ایجاد میشود و به سرعت نیز از بین خواهد  رفت. بنابراین نیازی به نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

آیا می توان برای بهبودی عوارض بعد از کربوکسی تراپی اقداماتی انجام داد؟

رعایت مراقبت های بعد از آن می تواند بهبودی هر چه سریع تر شما کمک کند. مصرف دارو های موضعی که پزشک تجویز کرده است را در این زمینه جدی بگیرید.

عوارض پوستی بعد از کربوکسی تراپی واژن چگونه است؟

برخی از عوارض شایع پوستی، تورم و کبودی است. این عوارض نیز کوتاه مدت است و تاثیرات آن در بلند مدت موجب جوانسازی و زیبایی پوست واژن می شود.

درد بعد از کربوکسی تراپی واژن تا چه مدت ادامه دارد؟

درد بعد از کربوکسی تراپی واژن معمولا تا یک روز بعد از آن ادامه دارد و رو به بهبودی می رود. درد بعد از چند روز کاملا از بین می رود.