خانه »  پرینورافی در کرج
مدت زمان مطالعه ۷ دقیقه

 پرینورافی در کرج

جراحی پرینورافی چیست؟ پرینورافی همان جراحی زیبایی و تنگ کردن ورودی مدخل واژن خانم ها است که در حال حاضر یکی از ۵ عمل زیبایی رایج در میان خانم های نسبتا مسن شناخته شده و اکثرا به همراه جراحی لابیاپلاستی توسط متخصص زنان، دکتر فاطمه فیروزی انجام می شود.

یکی از سوال های رایج در میان خانم ها این است که به چه کسانی توصیه می شود جراحی پرینورافی را انجام بدهند؟ مطمئنا این عمل یکی از راه های بالا بردن رضایت جنسی و داشتن حسی بهتر در خانم هایی می شود که تاکنون از ظاهر و اندازه ورودی مدخل واژن خودشان احساس رضایت نداشته و یا برحسب عوامل گوناگون شل و گشاد شده است.

پرینورافی

واژه پرینه از لغاتی است که شاید خیلی به گوش هایتان آشنا نیاید ولی در مجموع به نواحی بین معقد و واژن گفته می شود که وسعت بسیاری ندارد اما نقش بسیار مهمی در نگهداری عظلات واژن و معقد دارد و دقیقا شل سازی و سفت سازی واژن به این ناحیه مربوط می شود. حال تصور کنید به دلایل بسیاری که تعدادشان هم کم نیست این ناحیه پرینه انسجام و سفتی اولیه خودش را از دست می دهد و به مرور زمان شما را دچار اختلالاتی می کند که تنها چاره شما جراحی این ناحیه و تنگ کردن و سفت سازی آن می باشد، در این جراحی چند سانتی از مدخل ورودی واژنتان را تنگ کرده و شما با اعتماد بنفس بسیار از سلامت روابط جنسی خود لذت می برید.

به یاد داشته باشید که در جراحی پرینورافی یا پرینوپلاستی  شکل ظاهری و مشکلات بعد از گشادی واژن شما اصلاح شده و تا حدود ۱ الی ۳ سانت نیز تنگ تر می شود، بعد از جراحی به مدت ۶ الی ۸ هفته از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید وفراموش نشود که این جراحی نیز همانند جراحی زیبایی های دیگر نیازمند مراقبت است و نتیجه بهتر در کنار مراقبت های اصولی حاصل می شود.

جراحی پرینورافی مناسب چه کسانی است؟

  • کسانی که زایمان های طبیعی و سخت انجام دادند.
  • چاقی و لاغری بیش از حد در افراد
  • خانمهای سن بالا که با افزایش سن دهانه واژنشان شل شده است.
  • مشکلاتی نظیر به ارگاسم نرسیدن در روابط جنسی

عمل پرینورافی و اقدامات لازم

در این مقاله بیشتر کسایی مخاطب ما هستند که دکتر به آنها توصیه عمل پرینورافی کرده است و ممکن با شنیدن جمله عمل یا جراحی دست و پای خودشان را گم کنند، اما اصلا نگران نباشید با یک بیهوشی ساده یا بی حسی موضعی انجام می شود و شما به نتیجه دلخواه خودتان می رسید. جراحی پرینورافی از جمله جراحی های ساده و سطحی می باشد  که با عمق واژن کاری نداشته وقسمت خارجی تر واژن اصلاح می شود، دوره نقاهت این جراحی بسیار کم است و در کمترین زمان ممکن می توانید مجددا فعالیت عادی روزانه خودتان را آغاز کنید.

از آنجایی که این جراحی تنها یه اصلاحیه ساده نیست و نیاز به تخصص خاص خود را دارد حتما به بهترین متخصص زنان که دارای تخصص در زمینه پرینورافی است مراجعه کنید و قبل از جراحی آزمایش ها و اقدامات لازم را انجام دهید. ورزش، تغذیه مناسب و معاینه درست و اصولی از اقدامات ضروری قبل از جراحی پرینورافی ( تنگ کردن واژن ) است.

از دیگر اقداماتی که باید برای این جراحی در نظر بگیرید تست پاپ اسمیر و تست انعقاد خون است، در مدت زمان قبل از عمل باید تماما بدنتان بدون باکتری و عفونت شود و چکاپ کامل شوید تا تمامی اقدامات لازم انجام شود و با خیال راحت جراحیتان را انجام دهید.

ماندگاری عمل پرینورافی

جراحی پرینورافی به منظور تغییر شکل واژن صورت می گیرد بنا بر این بهتر است که انجام دادن آن را به بعد از دوره بارداری و زایمان موکول کنید تا بعد از زایمان طبیعی شکل آن تغییری پیدا نکند. در صورتی که پس از عمل نکات گفته شده توسط دکتر رعایت شود و شخص بیمار مراقبت های لازم را انجام دهد می توان گفت که پرینورافی برای او ماندگاری خواهد داشت. لازم به ذکر است که در مواردی ممکن است چاقی و لاغری بر نتیجه عمل تاثیرگذار باشند.

ماندگاری عمل پرینو

مدت زمان جوش خوردن بخیه واژن

هفته اول بعد از جراحی شما باید کاملا استراحت کنید و سعی کنید از راه رفتن طولانی مدت خودداری کنید و هفته دوم و سوم نقاهتتان را براحتی فعالیت روزانه خود را انجام دهید و فراموش نکنید هیچ گونه دوییدن، راه رفتن، ورزش کردن و فعالیت سنگین مجاز نیستید انجام دهید. پس از ۳ هفته شما می توانید شروع به فعالیت های عادی خود کنید و هیچ نگران جوش نخوردن بخیه های خود نباشید، اما مراقبت در دوران نقاهت شما روند بهبودتان را سرعت می بخشد و در نهایت به راحتی بعد از ۶ الی ۸ هفته  بعد از جراحی می توانید  نگرانی هایتان را کنار بگذارید.

دکتر فاطمه فیروزی، متخصص زنان، زایمان و نازایی هستند.جهت ارتباط با دکتر فاطمه فیروزی می توانید به اینستاگرام ایشان مراجعه کرده و یا با شمارهای ۳۲۵۶۶۶۱۲_۳۲۵۶۶۵۸۱ تماس بگیرید.

عوارض احتمالی پس از جراحی پرینورافی

انجام هر عملی که بر روی بدن صورت میگیرد شامل برخی از عوارض خواهد بود که این عوارض کاملا طبیعی هستند و بعد از مدتی از بین خواهند رفت. البته باید به این نکته توجه کنید که هر چقدر هم که این عوارض جزئی باشند، پزشک شما موظف است که شما را در جریان بگذارد. عوارضی که بعد از جراحی پرینورافی با آن رو به رو می شوید، تقریبا با عوارض سایر عمل ها مشترک است و عبارت است از:

خونریزی

با توجه به اینکه محلی که جراحی پرینورافی بر روی آن انجام می شود به شدت کوچک است، احتمال خونریزی در هنگام عمل به شدت کاهش پیدا می کند.

عفونت

اگر جراحی پرینورافی به صورت اصولی انجام نشود و همچنین بیمار مسائل بهداشتی را رعایت نکند، امکان بروز عفونت در محل زخم ها بعد از عمل وجود خواهد داشت.

عوارض بیهوشی

ممکن است که بیمار به مواد بیهوشی و بی حسی حساسیت داشته باشد

از دیگر عوارض می توان به درد، التهاب، قرمزی، سوزش، بی حسی و ترشح در واژن اشاره کرد.

عوارض پرینورافی

ترشحات بعد ازعمل واژن طبیعی است؟

باید بگوییم که ترشحات عادی و بی رنگ معمولا در این عمل ها عادی می باشد اما اگر دچار ترشحات زرد یا قهوه ایی رنگ شده اید که با بوی بد همراه است توصیه می کنیم با پزشک خودتان مشورت کنید، و در صورت داشتن ترشحات پنیری و سفید رنگ شما باید آنتی بیوتیک مورد نظر خود را طبق تجویز پزشکتان تهیه کنید تا از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری کنید.

برای جراحی پرینورافی ( تنگ کردن واژن )  نیاز به داشتن پزشکی ماهر و متخصص از واجبات است که به شما پیشنهاد می کنیم دکتر فیروزی را در لیست انتخاب های خود قرار بدهید و جراحی خود را در  کمترین زمان ممکن با بهترین کیفیت و تخصص در کلینیک  با موفقیت به پایان برسانید.

مراقبت های بعد از انجام پرینورافی واژن

برای اینکه بعد از انجام جراحی سریع تر به نتیجه مطلوب خود برسید و در طول دوره بهبودی با مشکلاتی مواجه نشوید، پزشک شما توصیه هایی را به شما خواهد کرد که باید تمامی آن ها را رعایت کنید. در ادامه ما نیز به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

  1. برای اینکه از بروز یبوست پیشگیری کنید باید استفاده از مواد غذایی که دارای فیبر هستند را برای خود ممنوع کنید.
  2. از انجام فعالیت های سنگین تا اتمام دوره بهبودی خود داری کنید.
  3. دارو ها و پماد هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است را به موقع مصرف کنید.
  4. تا دوماه بعد از انجام پرینورافی از برقراری رابطه جنسی اجتناب کنید.
  5. بهداشت را رعایت کنید و از مرطوب کردن ناحیه جراحی بپرهیزید.

دکتر فاطمه فیروزی

دکتر فاطمه فیروزی

دکتر فاطمه فیروزی متخصص زنان، زایمان و نازایی و دارای بورد تخصصی هستند، ایشان دکترای پزشکی عمومی خود را در دانشگاه تهران نیز گذرانده اند. دوره تخصصی ایشان در دانشگاه علوم پزشکی ایران و دوره های فلوشیپ لاپاروسکوپی زنان از ایران و سوییس می باشد، همچنین دوره های لیزر پزشکی از انجمن لیزر روسیه و المان و دوره اموزشی سونوگرافی زنان و سونوهیستروگرافی را گذرانده اند.
برچسب ها:
مقالات مرتبط
۲ دیدگاه ها
  1. سلام ایا در پرنوگرافی مشگل افتادگی مثانه و مقعد اصلاح می‌شود و با عمل سیستولیک و رکتوسل چه فرقی داره ممنون

    پاسخ
    • سلام.پرینورافی یعنی تنگ کردن ابتدای واژن. در صورت وجود افتادگی مثانه باید عمل سیستوسل انجام بشه

      پاسخ
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *